FR | NL
Na diepgaande analyse samen met de klant, worden er vernieuwende en effectieve leer- en ontwikkelingsoplossingen uitgetekend ter realisatie van de strategische doelstellingen van de klant.
Kai betekent voortdurende verandering en Zen betekent tot verbetering leidend. Een proces kan nooit perfect zijn, is er altijd ruimte voor verbetering.
Genchi Genbutsu is Japans voor teruggaan naar de bron om de waarheden te vinden die nodig zijn om correcte beslissingen te nemen, consensus en doelstellingen te bereiken. Zonder naar de werkvloer te gaan (The Gemba), kunnen we nooit weten wat we kunnen verbeteren.
Pre-analyse: Het valt ons op dat in vele organisaties het “leren” ingepland wordt zonder voorafgaande alignering met de strategische doelstellingen van de Business Units. Bovendien wordt het “leren” meestal gericht op het vergroten van enkel kennis, omdat veel organisaties te vaak op korte termijn redeneren.
Mogelijke deliverables die u van Leos mag verwachten:
Na diepgaande analyse samen met de klant, tekenen we vernieuwende en effectieve leer- en ontwikkelingsoplossingen uit ter realisatie van de strategische doelstellingen van de klant. Om onze leertrajecten beter te structureren en de effectiviteit ervan te garanderen, passen we de 70-20-10 principes van Charles Jennings toe. We opteren daarom vaak voor een Blended benadering waar verschillende afwisselende werkvormen en leeractiviteiten geïntegreerd worden en waar verankering een prominente rol inneemt.
Mogelijke deliverables die u van Leos van verwachten:
Leos stopt niet bij het uittekenen van een oplossing. Uit ervaring weten immers dat veel ondernemingen niet snel beroep doen op consultancybedrijven omdat ze theoretisch te werk gaan, zonder enige echte verbintenis of monitoring.
Leos laat u in deze belangrijke fase niet alleen. U kan opteren om begeleid te worden bij de implementatie van uw nieuw leertraject of vragen dat Leos zelf uw traject implementeert en verzorgt. De keuze ligt bij u.
In deze implementatiefase leggen we u ook uit hoe u volgens de 70-20-10 principes het leerproces kan verankeren (transfert van leren op het terrein) en welke rol het management in deze fase moet vervullen.
Leren is een voortdurend proces met steeds kleine stapjes verbetering, als we tenminste de filosofie achter Kaizen toepassen. Na fase C keren dus terug naar fase A waar we hier specifiek gaan analyseren of wat we vooropgesteld hadden al dan niet bereikt is, zoniet sturen we bij. Deze “Post-analyse”-fase kan verschillende vormen aannemen: 1-meting, Gemba-visits, observatie, feedback van management via meetbare checklists, enz.
U ziet het: bij Leos kiezen we bewust om niet alleen bedenkers en architecten te zijn maar om onze eigen oplossingen zelf te implementeren, te evalueren, on-the-field te verankeren en nadien nog bij te sturen. Dit verhoogt de effectiviteit van onze aanpak.
Ons verhaal waarmaken bij onze klant en zelf de concrete resultaten meten geeft meer voldoening (voor ons) en toegevoegde waarde (voor de klant).
Niet alleen staat onze klant centraal. We houden steeds rekening in al onze oplossingen met welke competenties de grootste impact hebben op de klantenrelatie en hoe ze deze kunnen bevorderen. Zo ja, sturen we deze bij om verwachtingen te overtreffen.
Daarnaast blijven we op de hoogte van nieuwe al dan niet digitale technologieën, evoluties, theorieën, concepten zodat de klant een maximaal resultaat kan ervaren en benutten.
Persoonlijke groei: zelfkennis, (zelf)vertrouwen, zelfeffectiviteit, omgaan met feedback, creativiteit en probleemoplossend denken, time management, …
Leiderschap: Authentiek leiderschap, motiveren van teams, coachingstechnieken, …Customer intimacy : authentiek verkopen (solution selling zowel in Retail als in B2B), hoe klantenverwachtingen overtreffen en Waow-gevoel genereren, Customer Journey uittekenen en linken met verwachte competenties, …